dag 9 22 mei

22 mei 2014 - Loches, Frankrijk

Over de helft , 810 km al gefietst.

Gisteravond naar het aanbevolen restaurant geweest, het was er erg ongezellig en onpersoonlijk, het eten was wel goed maar ik zou er niet snel ooit nog eens terug gaan.Er was nog een behoorlijke hoosbui waar eerst water in stromen naar beneden kwam en later was het modder. (zouden het pas geschoffelde tuintjes zijn?)

Lekker geslapen vannacht en vanmorgen mijn spullen weer eens netjes ingepakt, na een ontbijt en een royaal lunchpakket in de motregen vertrokken. In de loop van de morgen werd het zonnig maar met een vreselijke wind. Heb de hele dag het idee gehad dat ik bergop fietste.Het was desondanks een mooie rit.

Onderweg nog een geitenkaasje gescoord en lekker mijn luchpakket opgegeten.Op het einde nog naar een oude romeinse brug gaan kijken.

Om half zes was ik op de camping van Loches, er was net nog een man binnengekomen op z'n fiets met aanhanger daar ga ik straks een praatje mee maken. Tegenover staat een Engelsman met een oude camper daar heb ik al een praatje mee gemaakt, hij gaat net de andere kant op dus had wind in de rug.

Nadat ik de tent heb opgezet even naar de plaatselijke winkel om mijn avondeten te halen, hebben lekkere salades, yochurt en een fles water. Dat heb je nooit genoeg.

Ga nu mijn eten warm maken en nog wat buurten links en rechts.

Tot morgen.

Leon

1. Kees Kreijtz en Joke.:
    22 mei 2014
    Heerlijk toch al over de helft.
    Je hoort Bernadet al bijna bidden.
    Leuk dat je zoveel verschillende mensen ontmoet.
    Morgen weer vo goede moed verder.
    gr van ons.
  2. Ingrid:
    22 mei 2014
    Wat een geluk dat je nog redelijk mooi weer hebt gehad, want in Zuid-Frankrijk gaat het flink tekeer.
    Hopelijk kun je snel eens op je gemak alle reacties van iedereen doorlezen. Je doet het super! Iedereen die ik verteld heb over je reis, prijst je om je doorzettingsvermogen. Echt knap. Ruben vertelt het al zijn vriendjes. Zijn opa die zelfs naar het buitenland kan fietsen!
  3. Jack van Oorschot:
    Hallo Leon,
    Je hebt er nu niet veel aan, maar de bril is weer in orde.
    Ik zal 'm goed bewaren. Succes morgen met de 10-etappe en hopelijk wordt het snel beter weer.
    Groeten uit Sittard, Jack.