Dag 17 30 mei: nog 1 dag fietsen!!!!

30 mei 2014 - Marciac, Frankrijk

De op een na laatste etappe! Gerda is inmiddels ook op de trein richting Lourdes vertrokken en morgen zien we elkaar weer na bijna drie weken. Vandaag met Ingrid gebeld en Suze vond dat opa lekker vrolijk klonk. Het was dan ook een rustig dagje en ik was om 15 uur al op de camping. Gelukkig een dagje zonder regen. Je zag de regen- en onweerswolken hangen, maar nat ben ik niet geworden.

Vanochtend op tijd vertrokken via allerlei binnendoorweggetjes, maar omdat er weinig verkeer op de weg was, heb ik al gauw besloten de rechte weg rechtstreeks naar Marciac te volgen. Behoorlijk wat klimmetjes, waar soms geen einde aan leek te komen, maar inmiddels kunnen we (mijn fiets en ik) die makkelijk hebben. Een heuvelachtig parcours gaat vaak zelfs sneller dan een vlakke etappe. 6 km per uur omhoog, maar rond de 40 km per uur de berg weer omlaag! Dat gaat als een speer.

Nu zit ik op een Engelse camping waar ik contact heb gelegd met een Nederlands echtpaar. Zo meteen laat ik me door de Engelse eigenaar een pasta voorzetten maar ga nog even naar de leuke binnenstad. Ik ben benieuwd!