Dag 17 30 mei: nog 1 dag fietsen!!!!

30 mei 2014 - Marciac, Frankrijk

De op een na laatste etappe! Gerda is inmiddels ook op de trein richting Lourdes vertrokken en morgen zien we elkaar weer na bijna drie weken. Vandaag met Ingrid gebeld en Suze vond dat opa lekker vrolijk klonk. Het was dan ook een rustig dagje en ik was om 15 uur al op de camping. Gelukkig een dagje zonder regen. Je zag de regen- en onweerswolken hangen, maar nat ben ik niet geworden.

Vanochtend op tijd vertrokken via allerlei binnendoorweggetjes, maar omdat er weinig verkeer op de weg was, heb ik al gauw besloten de rechte weg rechtstreeks naar Marciac te volgen. Behoorlijk wat klimmetjes, waar soms geen einde aan leek te komen, maar inmiddels kunnen we (mijn fiets en ik) die makkelijk hebben. Een heuvelachtig parcours gaat vaak zelfs sneller dan een vlakke etappe. 6 km per uur omhoog, maar rond de 40 km per uur de berg weer omlaag! Dat gaat als een speer.

Nu zit ik op een Engelse camping waar ik contact heb gelegd met een Nederlands echtpaar. Zo meteen laat ik me door de Engelse eigenaar een pasta voorzetten maar ga nog even naar de leuke binnenstad. Ik ben benieuwd!

Tot morgen Leon

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jaak:
    Hoi Leon,

Wat zul je blij zijn als je morgen je vrouwtje kunt omhelzen en wij zijn erg trots op je. Kerel veel fiets plezier op je laatste dag.

Dikke knuffel van Linda en mij
  2. Kees Kreijtz en Joke.:
    Hoi hoi.

Missie volbracht.
    vanaf morgen nog een weekje genieten.
    De gr aan Gerda en aan jouzelf.

Kees en Joke.
  3. Evelyne:
    30 mei 2014
    Goed gedaan, en geniet samen maar van de week in Lourdes. In gedachten ben ik bij jullie.
  4. Jos Leufkens:
    30 mei 2014
    Nog 1 dag, missie volbracht. Geweldig!
    een dikke Proficiat.
    gr. Ria en Jos
  5. Caroline.:
    30 mei 2014
    Maak van de laatste etappe een trip om nooit te vergeten.
    En morgen is het eind goed, al goed. De regendagen ben je dan snel vergeten.
    Doe Gerda de groeten en de rest van de Lourdesfamilie.
  6. Wim ter Haar:
    31 mei 2014
    Leon ,Super,als je dit leest ben je er al.
    groeten Wim
  7. Jack van Oorschot:
    31 mei 2014
    Hallo Leon,

Je hebt een geweldige prestatie geleverd.
    Veel succes tijdens de laatste etappe en een mooi weekend gewenst samen met Gerda.
    Jack.