Dag 16 29 mei

29 mei 2014 - Cazaubon, Frankrijk

Vandaag een hele mooie route gehad,

Maar eerst gisteravond lekker gegeten bij de plaatselijke chinees, het eten was lekker en goed verzorgd. Als toetje lekker ijs gegeten. Heerlijk gewoon.

Vanmorgen was mijn wasje droog dus kon weer schoon en goed ontbeten vertrokken, de gites was wel duur maar zo af en toe is een schoon droog slaapplekje ook wel wat waard.

Al vrij snel zag ik een 'Intermarche' waar ik brood, kaas en drinken kocht, helaas geen gas. Dan maar weer afwachten of ik ergens iets anders kopen kan. Helaas is het zondag vandaag en zal er dus niet veel open zijn.

Het leek wel een tocht door een openlucht museum zo mooi was de route vandaag, links en rechts viel wat regen maar ik fietste juist tussen de buien door. De wegen zijn hier soms net brede fietspaden waar dan ook nog auto's over gaan

Op een gegeven moment kwam ik in Labastide waar ik zou stoppen maar het ging zo goed, dus waarom niet nog wat verder fietsen. Omdat het hier vrij vlak is ging het gewoon goed. .

Na een paar km was er een kerk die er speciaal was voor fietsers; "Ste Marie des Cyclistes", Hier staat een hekwerk met oude fietsen erin verweven, en binnen honderden truien van de meest belangrijke tourrenners; heel apart. Heb voor het hekwerk een foto van me laten maken die jullie t.z.t. wel zullen zien.

Om ongeveer 17.00 uur kwam ik in Cazaubon aan en besloot daar te stoppen. Op de camping kwam een jonge vrouw naar buiten en sprak me meteen in het Nederlands aan. Ik vroeg waar ze aan kon zien dat ik uit Nederland kwam. Nou dat was simpel zei ze, er zijn bijna geen Fransen die fietsen en die fiets is typisch Nederlands (Batavus). Verder ligt deze camping ook op de route naar Compostela.  De camping, aan een meer gelegen waar gevist kan worden, is vrij goed bezet, vooral campers.

Omdat ik geen gas meer heb moet ik weer in de stad wat gaan eten maar dat is geen straf hoor, mij hoor je niet klagen.

Tot morgen, ben er bijna.

Leon.

1. Caroline.:
    29 mei 2014
    Fijn te lezen dat je een mooie dag hebt gehad en nog in je moederstaal de dag compleet te maken op de camping. Zoals je zelf al schrijft: Je bent er bijna!!
    Nog een paar dagen zo'n goeie trip en de eindbestemming komt gelukkig dichterbij.
    Nu nog een tour-miss regelen die voor jou aan de eindstreep staat. Bernadette misschien?
  2. Kees Kreijtz en Joke.:
    Hallo.
    Weet je Leon als je jezelf niet kietelt hoef je ook niet te lachen dus heb je groot gelijk om wat comfort te regelen.
    En de tour miss is toch je eigen vrouwtje die je staat op te wachten Mag dan ook nog echt kussen en niet fake.

Gr en weer een goede toerdag.
  3. Jos Leufkens:
    hallo leon,
    Als ik zo op de kaart kijk, dan ben je met een beetje doortrappen morgenavond in Lourdes.
    Succes verder.
    gr. Ria en Jos
  4. Peter:
    29 mei 2014
    Hoi Leon, vandaag heb ik de regen aangetroffen. Maar wat betreft dat
    Uit eten omdat het gas op is , die houden we erin. Verder vind ik het wel knap wat je doet. Wie had ooit verwacht dat JIJ naar Lourdes zou fietsen.
    Ik blijf je net als veel andren volgen hetzij digitaal . Enjoy your trip :-)
  5. Jaak:
    Hoi Leon,

Nog even op de trappers en dan ben je er. Het is zo vlug gegaan dat het wellicht te overwegen is ook weer terug te fiesten hahaha. Sorry flauw grapje.
    Hoop dat het mogen een hele mooie dag voor je mag zijn.

Leoneke nog effekes vol houden. Topper die je bent.
  6. Ton brunger:
    29 mei 2014
    Bonsoir, de fietskapel!!! heet Notre Dame des cycliste,een voormalig pastoor had geld nodig voor renovatie van de kapel,de tour de france kwam daar langs,hij heeft de tour stop gezet een mis opgedragen en gecollecteerd,zodoende kreeg hij de nodige financien binnen,daarna is als dank door heel veel renners hun tricot afgestaan en hangen deze in de chapelle,elk jaar met pinksteren komen ongeveer 10.000 cyclisten nr de kapel om de buitenmis bij te wonen en zijn fiets te laten zegenen,daarnaast is er van alles,echt allemaal opzijn frans,eten drinken bbq-en enz.,als de tour de france deze kapel weer passeert wordt de tour even stilgelegd,voor de laatste loodjes nog effe doorbijten en succes