Dag 15 28 mei

28 mei 2014 - Bazas, Frankrijk

Vandaag weer een lange dag gehad.

.Gelukkig had ik nog net genoeg gas om mijn kopje koffie te maken en die met mijn brood te eten. Daarna kon ik pas na acht uur terecht om te betalen. Het was weer korte broekenweer gelukkig.

De weg trok zich erg lang vooral door de wijnvelden, dat is allemaal hetzelfde dus wordt het al snel saai. De huizen van de wijnboeren liegen er niet om. Er wordt goed verdiend aan de wijn.

Het weer was weer te goed want om 12.00 uur begon het te regenen, ook hier wen je jammer genoeg aan. Ik was inmiddels in St.Emilion dit is de plaats waar ik gisteren zou stoppen. Het is een toeristische plaats waar het erg druk was.

Nadat ik eindelijk weer uit de stad was kwam ik rond 15.00 uur in St Martial waar ik alleen nog maar geitenpaadjes had, dacht dat ik verkeerd was maar uiteindelijk toch goed. In Caudrat kwam een boertje me vragen of ik de weg kwijt was dus ik maar vragen en zeggen waar ik naar toe wilde. Hij zei dat het de goede weg was maar hij adviseerde toch een andere weg te nemen omdat mijn weg erg steil zou zijn. Dus de boer het voordeel van de twijfel gegeven en het klopte, de weg die hij aangaf was goed te doen, gelukkig.

Uiteindelijk kwam ik op de stopplaats aan, de laatste 10 km.weer erg vals plat. In Bazas aangekomen wilde ik een camping pakken maar uiteraard zou ik bijna zeggen kon weer niemand zeggen waar die was. Het V V V kantoor was al dicht en het gemeentehuis ook. Dus maar links en rechts gevraagd en uiteindelijk wist iemand te vertellen waar het was. Het was zeker nog één km buiten de stad en achter mij was een gite. De keuze was gauw gemaakt. Het is een mooie kamer met alles er op en eraan, morgenvroeg een ontbijt, ook lekker.

Ga nu lekker douchen en dan eten.

Tot morgen.

Leon

1. Kees Kreijtz en Joke.:
    Hoi hoi.

Ook Luuc en Noortje hebben vandaag je blog gevolgd.
    Vinden het een hele prestatie om dit te doen.
    Nog even volhouden en je kunt tot bezinning komen bij de grot.

Gr van Noor luuc Kees en Joke
  2. Evelyne:
    28 mei 2014
    leuk om je zo te volgen. Succes met de laatste loodjes.
  3. Caroline.:
    Je reisverslagen zijn erg leuk om te lezen en natuurlijk ook om je te volgen. Af en toe een lekker bed en een goed ontbijt is ook helemaal niets mis mee. Nog een kleine week en je zult je bestemming bereiken.
    Toi toi toi en geniet er van.
  4. Jaak:
    Hoi Leon,

Als je terug thuis bent zal je al helemaal niet meer zonder je trouwe fiets kunnen denk ik :-).
    Kerel nog even volhouden en wij volgen jou nog even.

Groetjes Jaak.
  5. Adri:
    29 mei 2014
    Beste Leon,
    Met grote interesse volg ik van tijd tot tijd, pak hem beet minimaal om de 2 dagen, jouw reisverslagen. Ben vaak benieuwd hoe het jou vergaat!
    Naar gelang je Lourdes nadert zullen de pedalen zwaarder aan gaan voelen, echter het gevoel van ik ben er bijna en heb het toch maar volbracht geeft je vleugels.
    Leon, grote bewondering voor je.