dag 10 23 mei

23 mei 2014 - Mézières-en-Brenne, Frankrijk

Mijn eerste lekke band, gisteravond was mijn voorband kapot, er zat een klein gaatje in en dat was snel geplakt. We stonden met drie mensen op de camping, een Engelsman een Fransman en ik. We hebben tot het donker werd buiten zitten vertellen.

Na een goede nachtrust was ik weer op tijd op en mijn band gecontroleerd die was gelukkig nog goed. Het regende een beetje bij het vertrek daarom geen koffie gemaakt maar naar de plaatselijke bakker gereden en daar mijn ontbijt genuttigd.

In de loop van de morgen werd het droog en was het prettig fietsen, op een bankje mijn lunch genuttigd. Had in het begin  van mijn reis een stuk Emmentaler gekocht en daar eet ik elke dag bij de lunch een stukje van, Dat is pas echt genieten!

Vanmiddag stak de felle zuiden wind weer op en was het "kneden", heb me ook nog een stukje verreden, zo ongeveer 3 km. Op een gegeven moment kwamen er een groot aantal oude Engelse auto's langs, daar ben ik toch maar even voor gestopt er, waren hele mooie, echte oude bij.

In Mezières en Brenne gestopt, moest vooraf betalen bij het V.V.V. kantoor en als ik met een auto zou zijn ook daar een sleutel ontvangen. Er staat nog één caravan maar die is volgens mij niet bezet. De route van vandaag was trouwens erg stil, je zag mensen en auto's en het leek erop dat  er alleen beweging in auto's was.

Net lekker gegeten en ga nu nog even naar het dorp op de fiets om te kijken of er iets te beleven valt en een kopje koffie halen. Heb weer de lange broek aan gedaan want echt warm is het niet. Later kwam nog een Engels echtpaar met een tent. Het bleken ornithologen te zijn die de inheemse vogels kwamen bestuderen.

Tot morgen.

Leon

1. Kees Kreijtz en Joke.:
    23 mei 2014
    Wij zijn gepakt en bezakt voor een aantal weken aan zee.
    De fietsen gaan wel mee maar we gaan niet verder dan het eiland Walcheren.
    Ook leuk .
    goede reis verder en tot het volgende bericht.

Gr kees en Joke.
  2. Caroline.:
    23 mei 2014
    Dat was weer lekker genieten, fietsen, sociaal netwerken met je spraak en op tijd iets lekkers en voedzaams achter de kiezen.
    De motor moet wel de goede brandstof krijgen om te blijven draaien, anders houd die 't niet lang vol.
    Blijf genieten van de Franse natuur en zachtjes aan zak je af naar de plek van bestemming.
    Succes!!
  3. Jaak:
    25 mei 2014
    Jaak:
    25 mei 2014
    Hey Leon,

Super dat je het zo goed doet. Wellicht ben bij thuis komst super afgetraind en kun je dan weer heel veel aan. Gerda en ik hebben nog werk genoeg voor je hahaha.
    Kerel veel strekte dat laatste stuk.

Groetjes Linda en Jaak.