dag 8 21mei

21 mei 2014 - Blois, Frankrijk

Wat een dag regen, regen en nog eens regen.

Ben vandaag een volle week op pad, het gaat best wel goed ook al pak ik stukken met de trein. Heb ook met niemand afgesproken dat ik alles moest fietsen.

Gisteravond lekker gegeten en een fijn bedje waar ik goed heb geslapen, was wel vroeg wakker. Hier zaten veel wegwerkers, dus vroeg al lawaai. Na een frans ontbijt toch maar op de fiets gestapt. Het regende behoorlijk maar de temperatuur was goed en heb een goede poncho. Rond 11.00 uur regende het nog steeds en ik was inmiddels in Orleans aangekomen. Daar naar het weerbericht geluisterd onder het genot van een kop koffie. Het weer voorspelde niet veel goeds met mogelijk onweer. Dus de keuze was snel gemaakt ik zocht een station op om met de trein naar Blois te gaan.

Aangekomen bij de trein moest de fiets in een soort pakwagen zonder bagage,  alles er vanaf gehaald en daar zat ik dan, toch wel nat, koud en natte voeten.

Het ritje duurde niet lang en in Blois op zoek naar een camping, daar aangekomen was er niets te doen er stond alleen een Australier ook met de fiets die zich aan het bedenken was, wat doe ik? Samen zijn we naar het V.V.V. kantoor gereden en ik liet me een hotel aanpresenteren en de Australier ging door de regen naar een andere camping een paar km. verderop. Hij zei wel ,is dat ook niets, dan kom ik ook naar jou hotel .Heb nog wat met hem verteld maar de regen bleef vallen hoewel niet zo erg meer.

In  het hotel even gedouched en mijn schoenen zoveel mogelijk droog gefohnd. Heb even naar de t.v. gekeken maar ik moest wat gaan doen anders viel ik in slaap. Ben op een overdekt terras wat gaan drinken en ga zometeen eten in een restaurant wat me door het hotel aan bevolen is.

Hopelijk is morgen mijn was en het weer droog, want ga morgen weer op de fiets, de voorspelling is redelijk alleen kans op onweer blijft. dus wel opletten geblazen.

Tot morgen.

Leon

1. Kees Kreijtz en Joke.:
    Ja ook dit hoort erbij.
    Inderdaad je bent niemand iets verschuldigd dus het is jou feestje,
    Morgen hopelijk weer een droge dag zodat je weer lekker kan fietsen.
    Go for it.
  2. Astrid:
    21 mei 2014
    Zo papa, dat klinkt lekker. Fietsen, kamperen en op zijn tijd in een echt bed. Maak je genoeg foto's onderweg?
    Volgens mij heb je al lang niet zo vaak in de trein gezeten als de afgelopen week ;)
  3. Annemie:
    Hallo Leon,
    Hopelijk heb je morgen goed weer en kan je van Blois naar Tours langs de Loire fietsen, een mooie route met daarin de prachtige kastelen van Chaumont, Chambord en Amboise bijvoorbeeld of langs de druivenvelden. Goed te doen met de fiets.
    Een mooie dag morgen!
  4. Caroline.:
    Hallo Leon,
    Heb nu ook je reisblog van Gerda gekregen, zodat ik je ook kan volgen.
    Wat ik begrijp is, dat het weer je de laatste dagen niet mee zit. Je kunt ook denken dat het nog meiregen is en daar groeit alles van. Ook het zelfvertrouwen en de spirit om je reis te vervolgen. of je het nu fietsend doet , lopend of per trein, je doelstelling blijft Lourdes en dat ga je halen, hoe dan ook.
    We wensen je veel fietsplezier, reisgenoegen en veel leuke en mooie mensen om contact mee te maken.
    Kump Good!
  5. Adri:
    22 mei 2014
    Beste Leon,
    Droge voeten, droge schoenen, droge kleding, warme douche, goed ontbijt en warme maaltijd doet wonderen.
    Knap werk.
    Goede reis verder, hopelijk wordt het weer beter richting het zuiden.
    m.vr.gr.
    Adri