dag 7 20 mei

20 mei 2014 - Germigny-des-Prés, Frankrijk

Vanmorgen toch besloten om tot Montargis de trein te pakken er zijn te veel hellingen. Op het perron moest ik helemaal naar voor lopen want anders ging het niet in de trein, de trein is te lang of het perron te kort. Moest ik ook nog in dat kleine stukje overstappen. Als er niet zoveel hellingen tussen lagen kun je nog beter fietsen , wat een gedoe.

In Montargis weer met de fiets verder, het is mooi fietsweer en het ging lekker.Om rond 4 uur wilde ik stoppen en dat kon in Chateauneuf sur Loire. Had net mijn plaats betaald en wilde een plekje zoeken toen er wel een erg donkere lucht opkwam. Ben maar eerst een schuilplaats gaan zoeken en toen kwam de regen met bakken naar beneden het leek wel een wolkbreuk. Alles was nat en het water liep in het toiletgebouw.

Besloten om mijn tent maar niet op te zetten in deze natte grond. Nadat het wat minder regende ben ik mijn geld gaan terugvragen en tevens waar het V.V.V. kantoor was. Het geld dat was nog een heel probleem maar uiteindelijk kreeg ik toch mijn 9 euro terug. Het V.V.V. kantoor kon ze me niet vertellen moest ik maar in de stad vragen.

In de stad eindelijk het kantoor gevonden en die konden mij vertellen dat de twee hotels volgeboekt waren, de aardige juffrouw heeft naar een naastgelegen dorp gebeld en daar was nog plaats.

Nu is het bijna 7 uur en zit ik dan op mijn hotelkamertje,volgens mij een lekker bedje en een fijne douche.

Ga eerst wat eten hier in het hotel want de honger is groot, heb vanmorgen ontbeten en verder vandaag koffie en water gehad. Mijn brood was op en vond geen bakker.

Heb trouwens nog een hele omweg gefietst vandaag want er was een stuk van ongeveer 10 km alleen maar bossen, door een plaatselijke man werd me dat afgeraden omdat ze slecht weer voorspeld hadden en dan zit je waar niemand komt. Dus heb toen toch de omweg maar gepakt, was een mooie route.

tot morgen

Leon

1. Wim ter Haar:
    20 mei 2014
    Leon, het is een groot avontuur , als ikdit lees, had ik niet gedacht, succes.
  2. Kees Kreijtz en Joke.:
    Hoi Hoi.
    Toch nog niet zo n domme jongen je hebt er goed over nagedacht en de adviezen van de locals niet in de wind geslagen.
    Fijn dat alles goed gaat .
    Morgen weer een fijne fietsdag.
  3. Jack van Oorschot:
    Hallo neef,

Goed dat je de trein hebt genomen en dat hotelletje heb je zeker verdiend. Ik gun je een goede nachtrust en morgen er weer tegenaan. Heel knap om die 9 euro's terug te vragen. Handelsgeest zit toch in onze familie. Voor morgen: bonne voyage! Groet en sterkte in de strijd! Jack