dag 5 18 mei

18 mei 2014 - Nogent-sur-Seine, Frankrijk

Na een goede nacht was ik weer vroeg wakker, ik slaap voortreffelijk. Na het ontbijt wilde ik vertrekken maar die vlieger ging niet op, de beveiliging liet me niet gaan , eerst wachten tot de receptie open was.  Ik begreep er niets van maar goed dan maar wachten .

Toen de dame van kantoor kwam, bleek het een misverstand want ik had gisteren al betaald en had wel mogen vertrekken.

Tijdens het wachten toch nog een kopje koffie gescoord bij de beveiliger. Hij maakte zijn excuses voor mijn oponthoud maar was wel vriendelijk.

De reis verliep goed maar toch anders dan mijn routeplanner, die gaf kleine paden aan over heuvels, dus maar over de grote weg wat heel goed ging, er was weinig verkeer.

Onderweg een paar keer gestopt om het drinken bij te laten vullen bij plaatselijke bewoners, wat ook met plezier gedaan werd.

Op het laatst kwam ik in de buurt van Nogent sur Seine en ik vroeg of hier een camping was. Ze weten nog minder de weg dan de Amerikanen, want de een zei nog 45 min met de auto (terwijl ik met de fiets ben), Weer iemand zei er is geen camping zou zijn en weer iemand zei nog 10 min fietsen. Van dit alles klopte niets maar ik heb er toch een gevonden in Nogent-sur-Seine. Sta naast een mooie waterval!

Ben nu voorbij Parijs.

Na even gerust te hebben wat te eten gemaakt en daarna ga ik  in de stad een toetje scoren in de vorm van een ijsje.

Vanavond lekker douchen en scheren, ben vandaag toch iets verbrand op mijn bovenbenen. Verder voel ik me goed, heb goeie benen, wel op het eind van de dag wat last van mijn zitvlak.

Tot morgen

Leon

1. Kees Kreijtz en Joke.:
    18 mei 2014
    Het echte werk kan nu beginnen.
    dieper Frankrijk in dus misschien meer hoogtes en dieptes.
    Goed smeren dan gaat het wel goed komen.
    Misschien ook het zitvlak of een biefstukje al zou ik die
    liever zelf opeten.
    Succes voor de volgende etappe.
  2. Volders Valere:
    18 mei 2014
    Hoi Leon
    Ik lees hier dat alles nog verloop hoe het moet , op enkele kleine punt na maar dat had je wel verwacht.
    Ik wens je nog veel fiets plezier toe.
    Ps we hebben de kaap van 150 caravans bereikt voor het ECCR
  3. Jack van Oorschot:
    19 mei 2014
    Hallo Leon,

Ik ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan.
    Jack.