dag 4 17mei

17 mei 2014 - Épernay, Frankrijk

Gisteravond gepraat met twee amerikanen die uit Seatle afkomstig zijn en in Parijs twee fietsen gehuurd hebben om door Frankrijk te trekken. Maar ze wilde ook naar Duitsland en misschien ook naar Nederland. Zouden ze weten dat dat op de fiets wel erg ver is?

Vanmorgen weer vroeg wakker en ook weer koud gehad in de loop van de nacht. Gewacht op de bakker die pas om negen uur kwam, maar geen brood gekocht de rij was me te lang, dus meteen op de fiets. Ik moest richting Vertu volgens mijn lijst volgen maar de heuvels werden bergen en ik kwam met moeite boven en dat met mijn bepakte fiets. Vond het plaatsje niet en ben uiteindelijk in Rilly aangekomen en gestopt, was niet te doen. Daar ging een trein naar Epernay, Verder naar het zuiden ging er geen, alleen die ene naar Epernay dus daar heb ik op gewacht. Twee dames hebben me nog geholpen de fiets in het middenpad te zetten, na een kort ritje was ik weer op bekend terrein want op de camping in Epernay hebben we vaker gestaan. De afstand station naar de camping was nog een heel eind.

Het is inmiddels lekker weer, dus loop in mijn korte broek en sandalen langs de Marne wat fijn is.

De camping is goed bezet met campers (iedereen kent elkaar, zal wel een club zijn). Naast me zijn Engelse mensen gekomen daar ga ik kennis mee maken, wat eten en de telefoon opladen.

Tot morgen,

Leon

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jack van Oorschot:
    Hallo Leon,
    Gaat je goed af zo te zien. Ik had best mee willen fietsen.
    En zo af en toe de trein is niet erg. Heb je geen foto's gemaakt?
    Succes op dag 5. Wij hebben weekend en het is hier heerlijk weer. Groet, Jack.
  2. Kees Kreijtz en Joke.:
    17 mei 2014
    Deze reis is ook goed voor je talen en een praatje maken met iedereen gaat jou altijd goed af.
    Hier ook prima weer.
    Succes morgen.
  3. Jos Leufkens:
    17 mei 2014
    hallo leon, leuk om je te volgen. harstikke goed dat je dit doet.Nog heel veel fietsplezier. Hopelijk niet veel bergen.Neem dan maar de trein.groetjes en een dikke knuffel van Ria
  4. Wim ter Haar:
    18 mei 2014
    Hoi Leon,leuk de reisverhalen,Armand heeft me er attent op gemaakt,dus zodoende.groetjes Gertie & Wim