dag 3 16 mei

16 mei 2014 - Val-de-Vesle, Frankrijk

Vandaag in mooi weer gefietst vanaf Rethel tot in Val le Vesle dat 20 km z.o. van Reims ligt. Was vanmorgen al vroeg wakker omdat het erg koud was, alles was ook vochtig. Dus op tijd op en met de trein tot Rethel en daarna met de fiets verder.

Het waren behoorlijke klimmetjes maar gaandeweg werd het weer beter dus ging het fietsen ook steeds beter. Onderweg mijn jas uitgedaan, en tijdens het eten waaide de jas midden in de modder. Heb hem onderweg laten drogen en later redelijk schoon geborsteld.

Heb midden door Reims gefietst wat een mooie tocht was. Er waren twee Slowaakse dames waar ik een praatje mee maakte in het Duits. Ze waren met een bus op weg naar Parijs, uiteindelijk hebben ze nog een foto van mij gemaakt.

Na behoorlijk wat klimmen, dalen en zoeken ben ik in Val -de-Vesle op de camping aangekomen. Het dorp heeft een dertiende-eeuwse kerk maar ook het pad naar de camping lijkt wel dertiende-eeuws.

De camping is prima en redelijk bezet; veel Nederlanders.  Heb wat te drinken gehaald en eten voor vanavond heb ik nog. Morgenvroeg komt de bakker langs dus dat is al gemakkelijk.

Ga nu wat warms klaarmaken en wat buurten links en rechts,o.a. met twee Amerikanen die ook met de fiets zijn.

Heb gelukkig nergens pijntjes of wat anders.

Morgen weer verder tot Sezanne.

Leon

1. Kees Kreijtz en Joke.:
    Goed bezig zwager.
    Ik zit liever thuis in de zon maar ieder z n ding.
    Succes morgen.
  2. Annemie:
    16 mei 2014
    Dag Leon, we reizen een beetje met je mee. Lou volgt je op de kaart en ik in mijn fantasie. Had je gezicht willen zien toen je jas er vandoor dreigde te gaan.
    Leuk hoor, jouw verslagen. En nu maar hopen dat de weergoden je gunstig gestemd zijn. En Christoffel op je bagagedrager zit. Met groet, Annemie
  3. Annemie:
    Hi Leon,
    dat van die klimmetjes geloof ik meteen. We hebben vorig jaar 'n weekje in Epernay doorgebracht, ik denk niet ver van waar jij nu bent. Daar fietsen gehuurd en een gedeelte (in het oosten) van de Route du Champagne gefietst. Er waren flinke hellingen bij, een van 9%. Annemie had een elektrische fiets, de laatste km's gingen op m'n tandvlees.
    'n goeie rit morgen!