dag 13 26mei

26 mei 2014 - Châteauneuf-sur-Charente, Frankrijk

Het wordt zwaar, het is zwaar en zal nog wel zwaarder worden.

Het zijn dan ook de laatste loodjes, nog een paar dagen dan ben ik er. Als er maar niet zoveel regen was dan zou het fietsen aangenamer zijn, hoewel dan was er wel weer wat anders.Vandaag wel weer erg veel regen gehad.

Vanmorgen met regen vertrokken en het bleef wat druilerig tot middag het was ook erg benauwd. Om ongeveer middaguur was ik in St. Amand de Boixe en daar, om even droog te zijn naar de Intermarche om wat te eten voor vanavond te kopen. Toen ik naar buiten kwam begon het nog harder te regenen en later heb ik me nog in de weg vergist. Waar ik gezeten heb weet ik niet meer maar ben op een gegeven moment in een bushokje gaan zitten en heb daar mijn brood gegeten, en mijn laatste stukje Emmentaler.

Gevraagd aan iemand die daar langs kwam en die heeft me weer de juiste weg gewezen. Dat was maar goed ook want op mijn gevoel zou ik echt verkeerd gegaan zijn. Al die tijd geen bus gezien, wel héééél veel spinnen.

Uiteindelijk zat ik weer op mijn route en de regen was even gestopt. Kwam in het plaatsje Verteuill aan langs de Charante, dit was een erg mooie plaats ben er gestopt en heb wat foto's gemaakt.Fijne fietsroute langs de Charante.

Weer met goede moed op de fiets maar wat schetst mijn verbazing; mijn achterband lek, die gemaakt. Maar dat is sneller gezegd dan gedaan. Je hele bagage moet eraf. Maar goed met een half uur was het klaar.

Om ongeveer 17.00 uur vond ik het welletjes en stopte in Chateauneuf sur Charante, daar gestopt bij het V.V.V. kantoor om te vragen waar de camping is, kantoor gesloten. Recht tegenover was het gemeentehuis nou daar maar aangebeld. De twee dames die open deden konden mij vertellen dat in de stad zelf geen camping meer was, wel bij een dorp verder, op 3 km buiten de stad. Nou was mij ook goed, als ik er maar een had.

Het is een vrij nieuwe camping waarvan de aanplant nog erg jong is,er staan ook nog geen grote bomen. Hij is ook vrij klein maar wel netjes.

Ga nu eten koken en dan misschien nog even het dorp in maar misschien ook wel niet meer.

Heb vandaag veel gezien maar vooral "AF"

Tot morgen,

Leon

1. Marc en Marion:
    Hi Leon,

Heel erg dapper. Houd moed. Ik ben tot zo iets nog niet in staat. Sterkte voor de rest van de dagen. Het gaat je zeker lukken en volgens de voorspellingen gaan de weergoden de komende dagen je goed gezind zijn.

Marc
  2. Kees Kreijtz en Joke.:
    26 mei 2014
    ja jongen het leven gaat niet altijd over rozen en je band misschien wel over dorens.
    Je schiet nu op en met die eindstreep inzicht gaat je fiets ongemerkt ook wat harder.
    succes morgen.
  3. Twan:
    26 mei 2014
    Every cloud (even a raincloud) has a silver lining.
    Ook het ECCR heeft regen.
    En denk maar aan de nieuwe banden die je op je fiets krijgt in Lourdes!!
    Stèrkte kerel!
  4. Jaak:
    27 mei 2014
    Ja Leon,

De beroemde laatste loodjes zoals altijd. Maar je gaat het zeker halen en volgens mij heb je veel meer km gereden dan gepland.

Super , zou het je met de motor nog niet na doen.

Groetjes Linda en Jaak.
  5. Riny Leers-Jaspers:
    27 mei 2014
    Hallo Leon
    Proficiat met het behalen van de 1000 kilometer (en wat voor 'n kilometers)met de auto lijkt het allemaal zo gemakkelijk.Wat zul je veel te vertellen hebben als je weer terug bent nu zijn we al elke avond benieuwd wat je hebt meegemaakt en vooral veel regen maar dan heb je genoeg bij je om te laten zegenen in Lourdes. Heel veel succes nog voor de laatste loodjes
    Groetjes Riny en Paul Leers-Jaspers