dag 12 25 mei

25 mei 2014 - Ruffec, Frankrijk

Mensen wat ben ik moe,

Vandaag een zware etappe gehad. In Nederland schijnt de zon maar ik ben weer met regen vertrokken. Tot 11.00 uur in de regen gefietst, wat jammer was want zo geniet je minder. Maar ik heb de magische grens van 1000 km bereikt zonder de stukjes met de trein, want die heb ik niet gefietst.

Rond14.00 was ik in Confolanse en het was goed gegaan, toch mooie omgeving. Daar reed ik langs een station waar een bord met "Velo en train "stond. Dat maakte mij nieuwsgierig. Je zou twee keer per dag met een soort lorrie waar 4 pers opkonden plus bagage (fiets) naar Chateauneuf sur Charente gaan. Je moest toch wel zelf trappen maar met vier gaat dat beter, zeker op de rails. Maar de eerste rit was weg en het vertrek voor tweede duurde nog erg lang. Je zou dan 100 km verder weer kunnen uitstappen. Of het nog werkte weet ik niet, heb het niet aangedurft want de rails zagen er niet uit of ze dagelijks gebruikt werden.

Mijn stopplaats zou zijn Nanteuil en Vallée zijn. Daar is een camping en die zou  vanaf 1 me open zijn. Nou dus mooi niet!. Wilde er eesrt illegaal gaan staan maar het gras was erg hoog en het toiletgebouw niet schoon, dan maar de volgende plaats gezocht. Hier is wel een camping maar je word eerst helemaal rond de stad geleid voor je boven op een berg een camping vind. Maar goed ben blij dat ik er ben, heb vandaag dan ook meer dan 100 km gefietst.

Om half 7 eindelijk mijn tent recht gezet eerst nog maar gewacht tot de bui over was. Dit is een camping met veel stacaravans, maar goed ik heb een plek en dat is genoeg.

Ga nu wat eten maken en kijken of er nog ergens yochurt te krijgen is. Vandaag maar weer yochurt want gisteren heb ik een groot ijs gehad.

Tot morgen.

Leon

1. Wim ter Haar:
    25 mei 2014
    Jammer van het weer,en bouw een rustdag in,doen ze in giro en tour ook. Succes verder.
  2. Caroline.:
    25 mei 2014
    Het is heel wrang te lezen dat je zoveel regen moet incasseren terwijl wij hier in het hemdje buiten zitten. Er komt heel zeker nog een periode dat het hier koud en nat is en dat jij van de zon enz. kan genieten.
    Een dikke Proficiat met de gefietste 1000 km. ik doe het je niet na, Chapeau!
    Hou vol en weer een dag dichterbij je eindbestemming: Lourdes!
  3. Ingrid:
    25 mei 2014
    Vandaag hebben we opa nagedaan: op de fiets....naar berg aan de maas ;-) maar goed 13 km op een 16 inch kinderfiets is voor Suze een hele opgave. De kindjes beginnen je nu wel erg te missen, maar je hebt lieve sms-jes gehad van Suze. Ruben en Lukas blijven maar opscheppen over je. Ze zijn apetrots. Dat is zeker terecht. Hou vol, het is nog even.
  4. Twan:
    Hoi Leon,
    Perfect verhaal tot nog toe, zo kom je nog eens ergens!
    Nix rustdag inlassen, gewoon dóórbikkelen zodat je uit de regen komt.
    In de zon is het véél lèkkerder rusten en zorgen dat je op tijd in Lourdes bent, vóórdat de nieuwe fiestenbanden òp zijn !
    Ik zal op het ECCR verslag doen van jouw Tour de France tot nog toe, groetjes Twan.
  5. Kees Kreijtz en Joke.:
    Hoi hoi.

Wat raar dat er in Frankrijk nog zoveel campings niet open zijn.
    Dat is in Ned toch wel anders.
    maar goed het is zoals het is.
    En jij red je wel.
    morgen een droge dag toegewenst.
    Gr vanuit Vlissingen.
  6. Ton brunger:
    26 mei 2014
    Wat een tocht,in het dag verslag iets meer plaatsnamen,zodat we op de kaart kunnen kijken of je soms "" de weg "" kwijt bent,kunnen we wat hints geven vanuit Roquelaure,bonne route
  7. Ton brunger:
    26 mei 2014
    Campings in frankrijk gaan in het algemeen pas 1 juni open en sluiten rond 15 septemeber,heeft te maken met arbeidsvoorwaarden
  8. Marc en Marion:
    Leon chapeau.