dag 11 24 mei

24 mei 2014 - Lussac-les-Châteaux, Frankrijk

Gisteravond wilde ik nog koffie gaan drinken ergens maar helaas was alles dicht dus zelf maar een bakje gemaakt.

Vandaag goed opgeschoten ondanks de felle wind en af en toe lichte regen. Het was fijn fietsen zo tussen wijdse velden, wat bossen en stukken heg. Zat ook al om kwart voor 8 op de fiets.

In St Savin wat een mooie stad is, op mijn gemak gegeten en wat door de stad gelopen, dit zijn van zo'n stadjes waar je als je er al door rijd niet stopt wat nu toch de moeite waard blijkt.

Daarna ging het fietsen wat moeilijker met alleen maar open velden en de straffe wind. Onderweg nog een dooie bisamrat die een behoorlijk formaat had en een dooie das langs de weg zien liggen. Een das had ik nog nooit langs de weg zien liggen .

In mijn geplande stopplaats was de camping die nog gesloten bleek te zijn en de dichts bijzijnde was ook nog niet open. Dan maar het plaatselijke motel gepakt. In Frankrijk zijn niet veel motels, deze is wat ouder en 'basic' maar er is alles wat ik nodig heb en het is proper. Toen ik er om 16.00 uur aankwam viel er net een fikse bui, ik kon gelukkig op tijd schuilen. Nu is het weer mooi weer maar de wind is er nog.

Ga nu in het stadje kijken om wat te eten en dan lekker douchen en op tijd mijn bedje in.

Tot morgen.

Leon

1. Caroline.:
    24 mei 2014
    Goed bezig, ga zo door. Lourdes komt elke dag dichterbij.
    Hou je taai!
  2. Wim ter Haar:
    24 mei 2014
    Leuk wat je allemaal tegenkomt, positief negatief, maar ik lees het graag..
  3. Kees Kreijtz en Joke.:
    Hoi hoi.
    Niet alleen voor Leon een hele onderneming ook voor de achterblijvers spannend zeker voor Gerda.
    Al is ze het vrijbuiters leven van Leon enigszins gewend.
    Morgen weer een goede trip gewenst vanuit Vlissingen.

Gr Kees en Joke.
  4. Jack van Oorschot:
    Hallo Leon,
    Gerda heeft vanmiddag jouw bril opgehaald. Is weer piekfin in orde. Omdat ik merkte,dat je wat financiële tegenslagen hebt tijdens de trip, wil ik de zonnebril graag sponsoren. Steek maar een kaarsje aan voor de thuisblijvers. Geniet vooral van het mooie Frankrijk en voor morgen wens ik je weer en mooie fietsdag.
    Groetjes uit Sittard, ook van Theo. Morgen gaan wij naar Memorialday in Margraten. Dat is traditie en steeds weer erg indrukwekkend. Jack.