De avond voor vertrek

13 mei 2014 - Limbricht, Nederland

De laatste dag voor vertrek. Gisteren een nieuw computertjes gemonteerd. Vanmiddag nog gauw een betere (dus dikkere) slaapzak gekocht en verder alles nog eens nagelopen en weer ingepakt. De bagage is aanmerkelijk meer geworden dan aanvankelijk gedacht. Geen zogenaamde 'low rider' voor bagage langs het voorwiel: Het exemplaar dat ik kocht bij een dealer in Sittard paste niet. Dus alles dan maar dubbeldik achterop met uitzondering van een stuurtas met allerlei kleine attributen. De hele reis heb ik gisteravond op de kaart nog eens nagelopen. Ik neem een vrij grote oude atlas mee waar elk weggetje op staat. In dit kaartenboek heb ik de hele reis uitgetekend. Dit ter controle wanneer het boekje van Raskin geen duidelijkheid biedt of wanneer er ergens een omleiding is. Mijn eerste etappe gaat tot Tihange bij Hoei. Onder de rook van een kerncentrale is daar een camping waar ik voor het eerst mijn tentje zal opzetten. Ook dit is nieuw omdat me het oude niet zo regenbestendig leek. Tot Maastricht wil mijn jongere broer Armand met me mee rijden. Ik begin dus niet alleen en ik ga ervan uit dat ik onderweg diverse 'collega's' zal ontmoeten. Maar ik probeer zo veel mogelijk alleen te rijden, dan kan ik mijn eigen tempo bepalen. en dat zal niet hoog liggen met al dat gewicht dat ik vandaag op mijn fiets geladen heb. We zullen zien. Nog één nachtje slapen.....

1. Jos Leufkens:
    14 mei 2014
    Hallo Leon,.
    Wat knap dat je dit gaat doen. Ik ben strontjaloers.
    Ria en ik zullen je zeker volgen. Veel succes en plezier.
    gr. Ria en Jos
  2. Robert w uit maasmechelen:
    14 mei 2014
    Wat jammer dat ik niet tijdig kon reageren op uw mail,ben pas terug uit vakantie vanaf vandaag.Uit ervaring weet ik dat het bij het vertrek kriebelt van de zenuwen.Vandaag valt het weer niet echt mee,maar er is beterschap op komst.Ik zou zeggen "vergeet zeker niet te genieten van elk moment" Ook aan uw vrouw veel sterkte gewenst (uit ervaring weet ik dat het voor haar zeker geen makkie is om ongerust thuis te blijven afwachten op nieuws)
    Met veel belangstelling zal ik u volgen op uw blog.Geniet ervan,voel U zeker niet eenzaam.
    Om de hoek loeren we mee.
    ps.Als ik ergens mee kan helpen,laat iets weten.
    Groetjes en veel sterkte Robert
  3. Jaak:
    25 mei 2014
    Hoi Leon,

Veel sterkte echter je hebt al een aardig stuk afgelegd. Maar jij liever dan ik :-)