de eerste dag 14 mei

14 mei 2014 - Hoei, België

Vandaag is de grote dag! Op tijd wakker en na een paar koppen koffie vertrokken.

Dat ging niet meteen soepel, mijn stuur zat niet helemaal goed vast en door de volle bepakking viel ik bijna van mijn fiets.

Aangezien mijn broer Armand tot Maastricht zou meerijden, is mijn eerste stop Berg aan de Maas. Daar heb ik het stuur goed vastgezet, maar het geluk zat niet mee; mijn bril viel en ja, je raad het al, een glas kapot.

Weer naar huis, nu even met de auto om de reserve bril te halen. Helaas paste daar de zonnebril niet op dus ook nog maar even bij de opticien langs voor een nieuwe zonnebril.

Na een uurtje oponthoud kon de reis dan toch echt beginnen. Armand fietste met de elektrische fiets van Truus mee. Met de nodige oefenkilometers in mijn benen, hield ik hem gelukkig prima bij.

In Maastricht een broodje gezond gegeten en toen alleen verder. Het was tot Luik een mooie weg en in Luik ging het ook goed.

Na Luik was het een opgave om de goeie weg te vinden langs de Maas, een paar keer gevraagd en ook kleine stukjes verkeerd gereden. Maar dat is wel bekend van de Belgische wegbewijzering. Tijdens mijn reis twee regenbuitjes gehad, maar dat mocht de pret niet drukken.

Om 19.00 op de camping in Tihange aangekomen. Er stonden nog drie kampeerders, waarmee ik al kennis heb gemaakt, één Nederlander, en twwe Fransen. Allen tijdelijk werkend in de lokale kerncentale. Erg fijn is dat ze me meteen hulp hebben aangeboden als dat nodig zou zijn.

Ga nu de tent opzetten en daarna ergens wat eten.

Ik zal goed slapen vannacht.

Tot morgen, Leon

1. Paul janssen:
    14 mei 2014
    beste leon

heel veel succes op deze uitdaging naar Lourdes. ik ben zo vrij om je verhaal te delen op facebook in de groep Veer zeen van Janssen zodat de familie je kan volgen. Ik moet onmiddellijk denken aan het verhaal van je vader dat hij volgens mij vroeger ook op de fiets naar Lourdes was geweest, hij vertelde dat altijd op school. Maar misschien dat mijn broers of zus dit kunnen bevestigen. veel succes en ik blijf je volgen
  2. Fiona:
    Dag Leon,
    Wat een dappere en leuke onderneming.
    Veel succes!!
    Groeten, Fiona
  3. Ton brunger:
    15 mei 2014
    Ook wij wensen jou heel veel succes opweg naar Lourdes,wij zelf zitten daar vlakbij op een nederlandsche camping (33 jr);
    camping Le Talouch Roquelaure 32810,je bent van harte welkom,de laatste 7 jaar zijn wij hier van april tot half semtember

bonne route ,ton en annemie
  4. Jack van Oorschot:
    15 mei 2014
    Ben benieuwd hoe de tweede dag zal gaan.
    De bergen, Poe Poe. Maar niettemin, knap!
    Groet, Jouw opticien... ik dus.
  5. Ton brunger:
    15 mei 2014
    Camping Le Talouch ligt op 9 km van Auch,de hoofdstad van het departement de Gers en 80 km van Lourdes,

bonne route
  6. Riny Leers-Jaspers:
    Hallo Leon
    We hebben je nog persoonlijk succes gewenst de maandag voor je vertrek maar we denken dat het leuk en stimulerend voor je is als je veel "volgers" hebt figuurlijk uiteraard. Heel veel fietsgenot.
    Groeten Riny en Paul
  7. Evelyne:
    15 mei 2014
    Hallo Leon, leuk om je zo te volgen en dat zal ik ook blijven doen. Heel veel succes.

Groetjes,
    Evelyne
  8. Volders Valere:
    Hallo Leon
    Na wat geprutteld met de blog is het mij toch gelukt.
    Ik wens u een goede reis toe , en blijf u volgen zolang ik kan want op 26 mei zit ik op het ECCR in Bocholt , ik doe mijn best.
  9. Maureen en Chris:
    20 mei 2014
    Hallo lieve neef,

Ik kreeg je link niet geopend. Gerda heeft het euvel opgelost. En hier ben ik!
    Ik bewonder je slagvaardigheid en zal vanaf nu je op de voet volgen. Geniet ervan en wees voorzichtig.
    liefs,
    Maureen